لپ تاپ ها در سال 2018 چگونه اند ؟

لپ‌ تاپ‌ ها در سال 2018 چگونه است؟  www.taknaz.ir  

همان‌طور كه می‌دانیم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هیچ تغییری نكرده است؛ اما اكنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهدید می‌شود. نسل جدید دستگاه‌های قابل‌حمل صفحه لمسی نیاز خود را به رایانه‌های شخصی برای استفاده از ترك پد و صفحه‌كلید رفع نكرده‌ و این موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به این موضوع بیندیشند كه آیا نیاز به یك نوت‌بوك در خانه‌شان دارند یا نه؟

در پاسخ به این سوال، تولیدكنندگان رایانه‌های شخصی در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جدیدی راهنمایی می‌كنند؛ عصر لپ‌تاپ‌های لمسی و این كار را با كمك تغییرات اساسی سیستم‌عامل قوی ویندوز 8 انجام می‌دهند. در طول چند سال آینده، مسیر ورود به این عصر پر از دست‌انداز خواهد بود، به طوری كه سازندگان رایانه‌های شخصی با معرفی طراحی‌های تركیبی سعی در ایجاد تنوع در لپ‌تاپ‌ها دارند، طراحی‌هایی مانند صفحات لمسی چرخان و صفحه نمایش جدا شدنی یا همان لپ‌تاپ ـ تبلت‌های تركیبی.

اما پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ در پنج سال آینده، پس از آن كه دوره انتقالی لپ‌تاپ‌های تركیبی سپری شد، لپ‌تاپ‌های تاشوی امروزی به چه صورتی خواهد بود؟

در این نوشتار با در نظر گرفتن گفته‌ها و نظرات سازندگان تراشه‌ها، تولید‌كنندگان رایانه‌های شخصی و تحلیلگران به بررسی این موضوع می‌پردازیم كه لپ‌‌تاپ‌ها سال 2018 چگونه خواهد بود.

پالایش تركیبی
به همان اندازه كه تولیدكنندگان رایانه‌های شخصی آماده دور اول ارائه ویندوز8 تركیبی لپ‌تاپ ـ تبلت هستند، به همان اندازه تصدیق می‌كنند كه ایده‌هایشان درحال پیشرفت و ترقی است. با گذشت زمان، آنها نیاز دارند سخت‌افزارهای زمخت و بدتركیبی را كه در تبدیل لپ‌تاپ‌های تاشو به تبلت و برعكس به كار می‌رود، حذف كنند؛ سخت‌افزارهایی مانند حركات چرخشی غیراستادانه و نیاز به استفاده از دو دسته برای جدا كردن صفحه نمایش تركیبی از صفحه‌كلید.

كوین لنزینگ (Kevin Lensing) مدیر شركت AMD در بخش تولید محصولات نوت‌بوك‌ می‌گوید: «واضح است كه این اكوسیستم هنوز در جایگاه خود قرار نگرفته‌ است.»

لنزینگ می‌گوید كه در حال حاضر برخی نسل‌های بعدی لپ‌تاپ ـ تبلت تركیبی را می‌بیند و تغییر مكانیسم آنها در ظاهر و اجرای بهترشان نسبت به موج اول این محصولات را درك می‌كند. برخی از آنها حتی وقتی تبلت به صفحه‌كلید و ترك‌پد متصل می‌شود، قدرت پردازش پیدا می‌كند.

با گذشت زمان، لنزینگ انتظار دارد كه این اتصال به یكپارچه‌تر و اضافه شدن قدرت، حافظه و عمر شارژ باتری نیز منجر شود. مارك وندن‌برینك (Mark VandenBrink)، رئیس فنی بخش رایانه‌های تجاری HP، معتقد است در پنج سال آینده پیشرفت سخت‌افزاری بر كاهش زمختی و بدتركیبی لپ‌تاپ ـ تبلت تركیبی تمركز خواهد داشت. وندن‌برینك انتظار دارد كه در بازار رایانه‌های شخصی، هم طراحی‌های خوب و هم طراحی‌های بدی را ببیند و می‌گوید: «این [طراحی لپ‌تاپ ـ تبلت تركیبی] كار آسانی است، اما درست انجام دادنش واقعا سخت است.» به عنوان آغاز فرآیند طولانی تكامل، هنوز فضا برای تكان‌ها و تحولات بزرگ وجود دارد. پت مورهد (Pat Moorhead)، تحلیلگر صنعت فناوری و مشاور متخصص در طرح‌های آینده، معتقد است ایده رایانه‌های شخصی ماژولار (رایانه‌های چند قطعه كه هر قطعه به صورت مستقل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد) سرانجام به سمت بی‌سیم شدن می‌رود. در واقع، روزی ‌می‌رسد كه تلفن‌های هوشمند تمام ذخیره‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهد و قدرت پردازش مناسبی خواهد داشت و لپ‌تاپ‌ها چیزی بیش از یك بدنه بی‌مصرف نخواهد بود.

نرم‌افزاری كه به صورت یك مانع جلوی این اتفاق را می‌گرفت، اكنون از بین رفته است. مورهد می‌گوید، سیستم‌های‌عامل‌ مانند اندروید متناسب با اندازه صفحات نمایشگر طراحی شده‌ است. او فكر می‌كند كه موانع بر سر راه فناوری بی‌سیم تا پنج سال آینده از بین خواهد رفت.

نیروی بیشتر برای راه‌های جدید محاسبات
با توجه به وضع امروزی محاسبات، نیاز به قدرت پردازش بیشتر شبیه یك وسوسه است، زیرا بیشتر كاربران به قدرت پردازش بیشتر نیاز ندارند. بیشتر لپ‌تاپ‌های مدرن بخوبی و بدون مشكلی، فیلم‌ها را با كیفیت بالا پخش می‌كند، تب‌های زیادی مرورگر را در اختیار كاربران قرار می‌دهد و بازی‌های مختلف را روی وب‌سایت‌ها اجرا می‌كند.

سازندگان رایانه‌های شخصی و تراشه‌ها معتقدند مرحله جدیدی از پردازش مهیاست. همه روش‌های در حال رشد ـ بخصوص روش‌های تشخیص صدا و قیافه ـ نیاز به قدرت پردازش بیشتری خواهد داشت، اگر بخواهد بدون هیچ مشكلی اجرا شود.

گری ریچمن (Gary Richman)، مدیر بخش حل مشكلات مشتریان، در پنج سال آینده فرصت‌های بیشتری را پیش‌روی این فناوری‌ها می‌بیند. او حدس می‌زند رایانه‌های شخصی هوشمندتر خواهد شد و توانایی تشخیص دستگاه‌های دیگر را كه در نزدیكی‌شان قرار دارد، پیدا خواهد كرد و با آنها به صورت خودكار به تعامل می‌پردازد. همچنین او معتقد است رایانه‌های شخصی در آینده بیشتر شبیه خدمتكار شخصی خواهد بود كه می‌تواند وظایفی را كه به آنها واگذار شده است، بدون استفاده مستقیم افراد از آنها به انجام برسانند. برای مثال یك لپ‌تاپ می‌تواند فیلم را از دوربین شما دریافت، به كد مورد نظرش تبدیل سپس آن را آپلود كند و همه این كارها را وقتی در داخل كیف لپ‌تاپ قرار دارد انجام می‌دهد.

ریچمن می‌گوید:«هدف ما این است كه قادر به فعال‌سازی این چیزها باشیم. عملكرد ما باید به اندازه كافی خوب باشد كه در مقایسه با جایی كه اكنون هستیم، كار بزرگی است.»

لپ‌ تاپ‌, تبلت‌, ویندوز 8

 

آینده لپ‌تاپ‌های تاشوی كنونی
بسیاری از متخصصان معتقدند دستگاه‌های تركیبی به بازار لپ‌تاپ در پنج سال آینده مسلط خواهد شد. اما این به معنای آن نیست كه لپ‌تاپ‌های مرسوم كنونی دور انداخته می‌شود. ممكن است كاربران همچنان به رایانه‌های قابل حمل با صفحه‌نمایش بزرگ نیاز داشته باشند و حتی اگر لمسی بودن به یك استاندارد برای تمام رایانه‌های شخصی تبدیل شود، شاید این دستگاه‌ها نتوانند بخوبی با لپ‌تاپ‌های بزرگ كار كنند.

كوین لنزینگ می‌گوید: سال 2018، كاربران شاهد یك «انشعاب در دستگاه‌ها» خواهند بود. وقتی كاربران نیاز به قدرت بیشتر از تبلت و دستگاه‌های تركیبی دارند، می‌توانند آن را به دست بیاورند. آنها به لپ‌تاپ‌ها رجوع می‌كنند؛ اما در آن زمان لپ‌تاپ‌ها نازك‌تر و با عمر باتری بیشتر خواهد بود. او انتظار دارد كه در آن زمان لپ‌تاپ‌های دارای ضخامت بیش از یك اینچ دیگر وجود نداشته باشد، مگر برای بازی یا طراحی‌های كارگاهی.

سال 2018، باید انتظار چه چیزی را داشت؛ محو شدن لپ‌تاپ‌های امروزی و جایگزین شدن دستگاه‌های تركیبی لپ‌تاپ ـ تبلت به جای آنها؟ آنچه مسلم است این كه فناوری‌های امروز بسرعت در مسیر سبك‌تر و قابل حمل‌تر شدن رایانه‌های شخصی پیش می‌رود؛ مسیری كه در آن براحتی كاربران و نیاز آنها نیز توجه می‌شود. از این‌رو هر روز لپ‌تاپ‌های پیشرفته‌تری وارد بازار می‌شود كه می‌تواند هم تبلت باشد و هم لپ‌تاپ و شاید تا سال 2018 دستگاه‌هایی وارد بازار شود كه تعجب همگان را بر انگیزد؛ دستگاه‌هایی كه اكنون تنها در حد یك ایده در ذهن طراحانشان باشد.

منبع: pcworld.com

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






عکس ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 16:59 Author : Milad ا