تأثیر رنگ ها بر روی چشم 1

شركتی كه لنزهای قرمز برای مرغ‌ها فروخت!!!!

تحقیقات پزشكی نشان داده، رفتار مرغ‌هایی كه لنز قرمز دارند، با بقیه فرق دارد. آن ها كم تر می‌خورند، بیش تر تولید می‌كنند و زیاد با هم دعوا نمی‌كنند.

شاید به این دلیل است كه همه چیز قرمز است و آن ها بین چپر و تاج خروس و خون هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند.

این باعث می‌شود تمایلات تهاجمی آن ها كاهش یافته و كم تر به هم نوك بزنند. برخی تحقیقات نشان داده كه این لنزها می‌توانند تولید تخم‌مرغ را تا ٦٠٠ میلیون دلار افزایش دهند.

حال به آزمون دیگری می‌پردازیم. این بار در صفحه‌ای به اندازه قبل. دو مربع بكشید. یك مربع سیاه رنگ كه منطقه‌ای ستاره‌ای شكل و سفید درون آن قرار دارد و وسط آن یك نقطه سیاه است.

مربع دیگر سفید است و نقطه سیاهی وسط آن قرار دارد. به این تصویر از فاصلة ٣٠-٢٠ سانتی متری نگاه كنید. با ٣٠ ثانیه نگاه به نقطه سیاه وسط ستاره سفید شروع كنید. روی نقطه سیاه تمركز كنید تا آزمون جواب دهد. بعد از ٣٠ ثانیه، نقطه تمركز خود را به نقطه سیاه وسط مربع سفید منتقل كنید. بایستی دقیق عمل كنید. چه چیزی دیدید؟

این بار رنگ تخفیف یافته‌ای می‌بینید. تفاوت بین سیاه و سفید باعث فعالیت بیش از حد ماهیچه چشم می‌شود و چشم خسته می‌شود. شما باید یك ستاره خاكستری روی مربع سفید ببینید. اگر ندیدید دوباره دستورالعمل را بخوانید و آزمون را تكرار كنید.
 
توضیح علمی این پدیده این است:
سطوح سفید ٨٠ درصد نور را منعكس می‌كنند و سطوح سیاه ٥ درصد.
ما این دو درصد را دریافت می کنیم. با تقسیم ٨٠ به ٥ نسبت نور منعكس شده‌ای كهدریافت می کنیم، ١٦ تقسیم بر یك است. در حالی كه نسبت پیشنهاد شده توسط مؤسسات تحقیقات برای محیط‌های مجاور هم سه تقسیم بر یك است.

برگرفته از انجمن زیست شناسان ایران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








Date : 1 فروردين 1386 ا 13:50 Author : Milad ا